loading...
مای سایت
مائده بازدید : 0 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
 کودکان خوشصحبت خشمشان را بهتر کنترل ميکنند

پژوهشگران آمريکايي ميگويند کودکان نوپايي که توانايي بيشتري در استفاده از کلمات دارند، بهتر ميتوانند خشمشان را مهار کنند. براساس اين گزارش، کودکان با مهارتهاي قويتر زباني نسبت به همسالان، هنگامي که به 4 سالگي ميرسند، در صورت نرسيدن به خواستههايشان، خشم کمتري را نسبت به والدينشان نشان ميدهند. ظاهراً مهارتهاي زباني از 2 جهت به کودکان در مهار خشمشان كمك مي‌‌كند.

اول اينکه کودکان با توانايي زباني بيشتر، در موقعيتهايي که دچار ناکامي ميشوند، ميتوانند از والدينشان کمک بخواهند.

دوم اينکه اين کودکان ميتوانند از زبان براي مشغولکردن خودشان هنگامي كه به علت ناکامي دچار خشم هستند، استفاده کنند.

* عوامل مؤثر بر درمان سرطان در زنان!

محققان در مطالعه‏اي مشاهده کردند ارتباط عاطفي قوي و محکم با شريک زندگي، دوستان، مادر يا خواهر نقش بسيار مهمي در غلبه بر بيماري سرطان پستان دارد. و حمايت‏هاي عاطفي اطرافيان براي کمک به زنان مبتلا براي غلبه بر اين بيماري حياتي است. در اين روابط نهتنها شمار دوستان و خانواده، بلکه کيفيت اين ارتباطها نيز نقش مهم و اساسي دارد.

* فلفل سياه از تشکيل سلولهاي جديد چربي جلوگيري ميکند

محققان در بررسيهاي انجامشده در مورد خاصيت فلفل سياه در سلامت انسان اظهار داشتند اين ماده خوراکي ميتواند سطح چربي در رگها را کاهش دهد. فلفل سياه قرنهاست در روشهاي طبي براي درمان انواع دردها، التهاب، ورم و اختلالهاي ديگر استفاده ميشود. مطالعههاي آزمايشگاهي نشان ميدهد فلفل سياه با تأثير روي ژنها، از تشکيل سلولهاي جديد چربي جلوگيري ميکند.

* بعضيها به جعفري حساسيت دارند!

يک متخصص تغذيه: سبزي جعفري کاهشدهنده اسيداوريک بوده و در پايينآوردن فشارخون نيز مفيد شناخته شده است. بنابراين مصرف آن به ميانسالان توصيه ميشود. بهعلاوه، منبع ويتامينهاي C و بتاکاروتن است و مواد معدني مانند آهن و کلسيم دارد. اما چون گياه قاعدهآوري است، مقادير زيادش، بيش از 200 گرم در روز براي زنان باردار خطر سقط را به همراه دارد. ضمن اينکه بعضي افراد به گياهان خانواده جعفري حساسيت دارند، به اين ترتيب که اگر جعفري مصرف کنند و در معرض نور آفتاب قرار گيرند، روي پوستشان تاول و بثورات پوستي ظاهر ميشود. به اين عارضه حساسيت نوري ميگويند و کساني که اين علايم را داشته باشند نبايد گياهان خانواده جعفري را مصرف کنند.

* اختلال خواب احتمال اسکيزوفرني را افزايش ميدهد

براساس نتايج تحقيقات علمي محققان دانشگاه بريستول انگليس، افراد دچار اختلال خواب و کساني که نامنظم ميخوابند يا مدت طولاني از خوابيدن محروم هستند، بيشتر در معرض ابتلا به اسکيزوفرني قرار دارند. به گفته اين محققان، اين اختلالهاي خواب مشكل زيادي در فعاليت مغز و علايم الکتريکي در جريان خواب ايجاد ميکند و تکرار آن براي مدت طولاني احتمال ابتلا به اسکيزوفرني را بهخصوص در مورد بيماران داراي پيشينه خانوادگي ابتلا به اين بيماري، افزايش ميدهد.

مائده بازدید : 0 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
پيرمردي، يک پسر و يک اسب داشت. روزي اسب پيرمرد فرار کرد، همه همسايهها براي دلداري به خانه پيرمرد آمدند و گفتند: عجب شانس بدي آوردي که اسبت فرار کرد! پيرمرد روستايي جواب داد: از کجا ميدانيد که اين از خوششانسي من بوده يا از بدشانسيام؟ همسايهها با تعجب جوابدادند: خب معلومه که اين از بدشانسيه! هنوز يک هفته از اين ماجرا نگذشته بود که اسب پيرمرد به همراه بيست اسب وحشي به خانه برگشت. اينبار همسايهها براي تبريک نزد پيرمرد آمدند: عجب اقبال بلندي داشتي که اسبت به همراه بيست اسب ديگر به خانه برگشت! پيرمرد بار ديگر در جواب گفت: از کجا ميدانيد که اين از خوششانسي من بوده يا از بدشانسيام؟ فرداي آن روز پسر پيرمرد در ميان اسبهاي وحشي، زمين خورد و پايش شکست.

همسايهها بار ديگر آمدند: عجب شانس بدي! و کشاورز پير گفت: از کجا ميدانيد که اين از خوششانسي من بوده يا از بدشانسيام؟ و چند تا از همسايهها با عصبانيت گفتند: خب معلومه که از بدشانسيه تو بوده پيرمرد! چند روز بعد نيروهاي دولتي براي سربازگيري از راه رسيدند و تمام جوانان سالم را براي جنگ در سرزميني دوردست با خود بردند. پسر کشاورز پير به خاطر پاي شکستهاش از اعزام، معاف شد. همسايهها بار ديگر براي تبريک به خانه پيرمرد رفتند: عجب شانسي آوردي که پسرت معاف شد! و کشاورز پير گفت: از کجا ميدانيد که...؟

مائده بازدید : 0 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)
پيلهاي از درخت بر زمين افتاد. روزنهاي در اين پيله پيدا بود؛ روزنهاي كه به پنجرهاي شبيه بود. موجودي به نام «كرم كوچك ابريشم»، حالا به فكر پريدن بود. كرم كوچك ابريشم، كه حالا با اعتماد به بالهاي خويش، بيترس و ترديد، پيله را ميكاويد، چشم خود را به خورشيد دوخت و لبخندي زد. نور، نخستين چيزي بود كه او ميديد. پنجره پيله گشوده شد و موجود شگفتانگيزي به نام «پروانه» از آن بيرون خزيد. پروانه، كه تازه به دنياي قشنگ ما پا گذاشته بود، خزيدن را ميدانست، اما پريدن را نه. خورشيد، گرم و روشن و مهربان، نفس خود را بر بالهاي پروانه دميد. بالها، آهسته از هم باز شدند؛ رنگينكماني در آن بالها نهفته بود. بالها باز شدند و آنگاه پروانه پريد.
مائده بازدید : 0 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

چيزي به اذان مغرب نمانده بود. روشنايي هوا داشت جاي خود را به تاريکي شب ميداد و من کنار بسترش نشسته بودم.

چشمهايش را باز کرد و نگاهي به آسمان سرخفام انداخت. لبهاي بيرمقش به آرامي به هم خورد. گويي ميخواست چيزي بگويد. گوشم را نزديک بردم. با صدايي ضعيف گفت: چادر نماز و عطر مرا بياور!

گفتم: شما با اين حال و روز نميتوانيد از جا برخيزيد و نماز بخوانيد.

او با سکوتش فهماند که خواستهاش را انجام دهم!

به سرعت آنها را آماده کردم. با زحمت زياد نشست و وضو گرفت تا نمازش را بخواند. طبق معمول، پيش از نماز، از عطر خوشبو، خود را معطر کرد، ولي بيماري اجازه نداد بيشتر بنشيند. حالش دگرگون شد و چشمان خستهاش روي هم افتاد. کمکش کردم تا در بستر دراز بکشد.

با کلماتي بريده بريده گفت: اسماء! کنارم بنشين و اذان که تمام شد، براي نماز بيدارم کن! اگر برنخاستم، بدان از دنيا رفتهام، آنوقت علي را خبر کن!

- خدا آن روز را نياورد بانو! اين چه حرفي است؟ انشاءالله حالتان خوب ميشود!

با خود انديشيدم که اگر برود، بر سر حسن و حسين چه ميآيد؟ علي علیه السلام دوري او را چگونه تاب ميآورد؟

با چنين افکاري، اشکها آرام آرام، مثل ذوبشدن شمع بر گونهام جاري شد؛ اشکهايي که حاکي از درد فراق بود. دقايقي گذشت. وقت آن شده بود که صدايش بزنم: فاطمه جان! برخيز! اذان تمام شد.

اما ديگر از او صدايي برنخاست. بوي عطر او در فضا پيچيده بود و چادر نمازش، او را چون مرواريدي در برگرفته بود... و اينگونه به ديدار معبودش شتافت

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    نظرتون درباره این وب چیه ؟
    نظرتون درباره بخش ادبیات سایت چیه ؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 36
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 6
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 150